Vintage again

29.1.15

 

In two posts of my blog you can see clothes that I made by myself HERE and HERE. The fabric for this skirt I got from my teacher who taught me how to sew. At first I did not like it, but when I found this model in Burda, I immediately changed my mind. The material is thicker and perfect for winter days, it is easy  for sewing and I especially like pockets :)

U dva posta na blogu sam vam prikazala svoje kreacije koje sam osmislila, OVDJE i OVDJE, međutim nikada nisam pisala o tome koliko je to težak posao. Završila sam početni kurs šivenja koji je trajao šest mjeseci. Prvi korak nam je bio odabrati kroj u Burdi koji hoćemo da šijemo. Drugi korak je naći taj šnit i precrtati ga na tanki bijeli veliki papir. Zatim isjeći taj papir po linijama kojim smo crtali, položiti papir/šnit na materijal u zavisnosti kako to piše u Burdi. dal dupli materijal ili ne, dal imaju pruge na materijalu pa da ne idu u krivo, da se tačno postavi, dal treba postavit tamo gdje se ne presjeca materijal itd. Zatim krojačkom kredom preslikavati šnit po materijalu. Treći korak je isjeći materijal onako kako smo ga precrtali, ubosti igle da bi lakše šili i tek onda sjedamo za mašinu za šivenje obrađujemo svaki dio materijala gdje je potrebno i tek onda sastavljamo te dijelove koje smo ih označili kredom. I naravno peglanje u toku i poslije šivenja, bez peglanja nema krojenja!
Uz sve to mašinu je potrebno redovno održavati, čistiti i podmazivati. Moram priznati da je najlakši posao sašiti jednu suknju. Bez obzira na kroj, veličinu i slično, suknje su najjednostavnije, meni lično najteži posao je napraviti pojas oko pantola npr da se ne krene uvrtat dok se šije, ili uklopiti rukave od košulje/sakoa, da izgledaju isto, ili kragna na košulji, meni prekomplikovane. Uz sve ovo gore navedeno sjedite pogrbljeni i radite najmanje 5 sati dnevno, a ostatak dana vas toliko bole leđa i vrat da ne bi poželili više ikada biti u takvom položaju.
Moram priznati da su materijali zaista skupi i da ih se ne isplati kupovati. Ja lično ih više ne kupujem, mašina za šivenje mi služi isključivo ako želim da nešto skratim, suzim, popravim, zašijem i sl.
S ovim tekstom želim samo da skrenem pažnju ljudima koji ne cijene krojače i krojačice, ručni rad itd., da je to lako svi bi bili krojači, a danas se nažalost jako malo cijeni ručni rad.
Materijal za suknju sa ovog posta sam dobila od moje majstorice koja me podučavala. Isprva mi se nije svidio, međutim kada sam našla u Burdi ovaj kroj suknje, odma sam promjenila mišljenje. Materijal je deblji i savršen za zimske dane, lak za šivenje i naročito mi se sviđaju džepovi:)










New Yorker shirt, scarf
Ebay shoes, earrings
Skirt made by myself

You Might Also Like

9 komentari

  1. Love that lovely skirt! You look beautiful

    Mel
    http://girlandthepolkadot.com

    ReplyDelete
  2. you look fantastic hun

    itsjustshalay.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Jako lepo si sasila ovo!! :)

    rancicmilena.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Jako lepo uradjeno, o kroenju ne znam nista, krojila sam kad sam bila mala i to direktno na barbikama i posle je bilo problem kako skinuti to od njih haha :*

    http://corleonka.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala :) Heheh super ma sve smo mi eksperimentisale nesto na barbikama, ja sam im sila jastuke i posteljinu :)

      Delete
  5. Jako je zanimljiva suknja!
    a sal mi se posebno svidja,boje su prelepe!

    http://doityourselflady23.blogspot.com/

    ReplyDelete
  6. Love your cute ring and earrings! Great fit of that skirt!

    Jessica | notjessfashion.com

    ReplyDelete
  7. Nice look dear :)
    would you like to follow each other on GFC and Bloglovin ? :)
    http://blog017.blogspot.com/2015/02/ikea-inspires-me-every-time.html

    ReplyDelete

Subscribe